11 Mart 2016 Cuma

Web Projesine Doğru ...

Veri Biliminde yapıyor olduğum portfolio (belgeler-evrak çantası) çalışmalarına en son Pandas veri analizi kütüphanesi ile devam ediyordum.Aklımın bir köşesinde  de  veri biliminde elde ettiğim bilgileri deneyimleri bir web projesine de dökmek vardı.Düşündüm,taşındım ve Pandas ile başladığım portfolio çalışmalarına web projesi üzerinden devam etmeye karar verdim.

Bir web uygulamasından  ya da servisinden sanırım daha iyi bir  portfolio olamaz diye düşündüm.Bu iş için de bazı hazırlıklar yapmam gerekliydi.İlk önce  Windows 7 işletim sistemine elveda ettim ve Ubuntu Linux'e geçtim.Sonrasında çalışmalarım için gerekli kütüphaneleri içeren Anaconda dağıtımını kurdum.Web servisi projemi geliştireceğim ortam olan Django Framework'u kurdum.Ve hızlı bir şekilde şurada yer alan eğitim rehberini bitirdim.Aynı zamanda Mastering Django   kitabının bazı bölümlerini hızlıca okudum.

Dışarıdan bakıldığı zaman bir web sitesi projesi admin yönetimi,içerik yönetimi,site güvenliği,database işlemleri,kullanıcı işlemleri gibi konular açısından çok kompleks görünebilir.Ama Django 'nun bütün bu işlemleri halletmesi ve bir API ile geliştiricilere bu imtiyazları tanıması beni açıkçası cesaretlendirdi.Ve diğer bir yandan Django'nun %100 Python dili üzerinde yanılması çok önemli bir teşvik edici unsurdu.Kısaca Django'dan bahsedeyim.Django Python programlama dili ile  web programlama yapılmasına olanak veren bir yapıdır.Yazılım mimarisini MVC (Model-View-Controller) 'den esinlenmiştir.Mimarisinde üç önemli katman vardır.Birincisi database işlemlerinin ve veri kaynağının tanımlandığı Models , ikincisi web sitesinin tasarım ve şablon yapısını tanımlayan Template ve son olarak   istemciden gelen sorulara  template ve model katmanlarını kullanarak  görünümle yanıt veren  Views katmanı yer almaktadır.

Bu hızlı Django turundan sonra da hazırlıklar henüz bitmedi.Yapmayı düşündüğüm uygulama/uygulamalar için bir ön araştırma yürütüyorum.Bu araştırma hazırlık safhasını mümkün olabildiğince kısa tutmak istiyorum.Sonrasında servis sürecini ve iş akışlarını planlayacağım.Web sitesinin ana yapısını kafamda konsept bir düşünce olarak şekillendirdim.Bunu yaparken de Veri Bilimi ve Python araçlarını bilgilerimin sınırlarını sonuna kadar zorlayarak kullanmak istiyorum.Zor seviyede bir iş olacak bunun farkındayım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder