11 Ağustos 2015 Salı

AW2014 Stok Kontrol ve Sipariş Örnek SSRS Projesi

Bir süredir üzerinde çalışıyor olduğum  örnek SSRS projesini dün itibariyle tamamlayıp , bugün sunum dosyasını hazırladım ve kişisel sitemin "projeler"  kısmına yükledim.Bu raporlama projesinin ana konusu , kurgusal şirket olan AdventureWorks'un  2014 veritabanı kullanılarak  İmalat ve Depo departmanları ile ilişkili bilgi akışını kolaylaştıracak , yöneticilerin daha hızlı ve etkin kararlar alabilmesini sağlayacak biçimde raporlama ihtiyaçlarının karşılanmasıdır. Şirket  her ne kadar hayali olsa da raporlama senaryosu , benim Endüstri Mühendisliği ve iş  alanında kazandığım deneyimlerimi yansıttığı için  gerçeğine yakın sayılabilir. Proje örnek konseptinde tasarlandığı için  üç temel rapor olarak tasarlandı. İlk rapor tipi veri görselleştirme ( data visualization ), ikincisi KPI rapor ve sonuncusu DrillThrough tipi  rapor biçimlerinde tasarlandı.Sunumda bu işe yabancı olanlar için de gerekli bilgiler verildi.

Proje şu son haliyle %100 tamamlanmasa da okuyanlara  en azından bir fikir sağlayacaktır.Uygun bir zaman bulursam bu proje üzerinde yenilikler geliştireceğim.Bu nedenden dolayı kaynak dosyayı şu an paylaşmıyorum.

Peki sırada ne var derseniz , SSIS ile ETL paket programı  oluşturmak var derim.Eğer sizde bu işe meraklıysanız   ve örnek analiz ,raporlama ,ETL projeleri geliştirmek istiyorsanız  https://msdn.microsoft.com/en-us  bu siteyle  sürekli haşır - neşir olmanızı şiddetle tavsiye ederim.SSRS projesini geliştirdiğim esnada karşıma çıkan sorunların  hepsine Microsoft'un MSDN sitesinden destek bulabildim ya da ilham aldım diyebilirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder