30 Eylül 2015 Çarşamba

Azure ve Machine Learning'de İlk Deneyimim



Bir süredir Sql Server Data Tools 2012'de SSAS üzerinden Veri Madenciliği çalışması yapıyordum.Diğer bir yandan da aklımın bir ucunda Azure Machine Learning bekliyordu.Bugün denemeye karar verdim.Şu bağlantı üzerinden ücretsiz kayıt yaptırdım.Ayrıca Microsoft bu aralar denemek isteyen üyelerine Azure servislerinde harcamaları için  460 TL da hediye ediyor.Azure kısaca Microsoft  servislerinin, bulutsal işleme çözümlerinin,sanal makine ve server sağlayıcı hizmetlerinin web ortamı üzerinden sunulduğu   bir platformdur.Azure ile birlikte  Veri Analitiği konusunda yeni bir araç "Azure Machine Learning" de geldi.SSAS'den sonra bu yeni analitik araç, son zamanlardaki gelişmelere uygun olarak Microsoft ürünleri açısından bir devrim niteliğinde olarak görüyorum.Azure ML SSAS 2012'e kıyasla çok güçlü ve fonksiyonel  olmakla birlikte ; Veri Analitiği açısından çok detaylı yapay zeka algoritmalarına ve açık kaynak  programlama ortamına sahip.

Azure ML'de projeler experiment olarak adlandırılıyor.Bu experimentler de kullanıcılar ihtiyaçları doğrultusunda analitik modeller tasarlıyor,test ediyor ve sonuçlarını analiz ediyorlar.Ben de Azure ML üstünde ilk deneyimimi şu bağlantıda yer alan  eğitim makalesi ile yaşamış oldum.Makalede Gary Ericson ,   doğrusal regresyon algoritmasını kullanarak otomobil fiyatlarını teknik özellikleri üzerinden  tahmin edebilen örnek bir analitik modeli adım adım anlatıyor.En tepede modelin şematik gösterimi üzerinden bir kesit yer alıyor.

Ayrıca Azure ML'de yaptığınız projelere ekip çalışması dahilinde diğer kullanıcıları da ekleyebiliyorsunuz.Yaptığınız projeleri web hizmeti olarak yayınlayabilir ve market ortamında satışa sunma imkanınız var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder