23 Eylül 2015 Çarşamba

Örnek SSIS-ETL Projesi

SSRS Raporlama Servisleri üzerinde çalıştığım örnek projeyi tamamladıktan sonra SSIS entegrasyon servislerinde  örnek ETL projesine hazırlanmaya başlamıştım.Geçen hafta ETL örnek projemin sunum ve video gösterimlerini tamamladıktan sonra bu sayfada  ilgili sunum dosyasını paylaşmıştım.Bu SSIS projesi  küçük ve temel iş yapan SSIS paketlerinden oluşuyor.Projede en çok kullanılan transform ve control task lere yer vermeye çalıştım.SSIS o kadar çok geniş fonksiyonlara sahip ki yani 40 sayfalık bir sunumda bütün fonksiyonlarını kullanarak bir projeyi anlatmak pek de mümkün görünmüyordu.Projenin sunumu  üç farklı başlık altında anlatıldı. Birinci başlık  SQL'den Excel kaynağına veri aktarımlarıydı.Bu başlık altında farklı transformlar  ile  SQL tabloları kullanarak    Excel dosyaları oluşturdum.İkinci başlıkta  Excel ve Txt dosya kaynaklarından  ETL ile verileri  veri ambarına transfer ettim.Bu başlığın altında ayrıca  Data Cleansing konusuna değindim.Data Cleansing yani veri temizliği veri ambarında kullanacağımız verilerin uygun düzen ve formata  dönüşmeleri için  Derived Column transformu ve SSIS expression ifadeleri ile  düzenlenmesi işlemi olarak tanımlanabilir.Bu işlem ETL sürecinin  önemli adımlarından biridir.Ve son başlıkta ise  SSIS'de çoklu görevlerin gerçekleştirilmesi başlığı altında Foreach Loop Control Task ile  Foreach File Enumerator  ve Foreach Ado Enumerator  ile ilgili toplam iki SSIS paketi oluşturdum ve demo gösterimleri için videolarını hazırladım.Foreach Ado Enumerator  örnek paketini hazırlarken Microsoft MSDN forum moderatörü  Mike Yin'den ilham kaynağı aldım ve kendisine özel teşekkürümü son sayfada belirttim.Projede yer alan bütün SSIS paketleri içerik açısından özgün ve benzersizdir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder