28 Şubat 2016 Pazar

Programda değişiklik ...

Şubat ayı için yol haritamda son adım olarak belirlediğim çok kapsamlı gerçek dünya problemli Data Science projesi hazırlama adımı üzerinde değişiklik yapmaya karar verdim.Bunun yerine daha küçük parçalara bölünmüş spesifik konularda çalışmalar yapacağım.Bu işin adı İngilizce'de Portfolio (evrak çantası,belgeler ) oluyor.Takip ettiğim kadarıyla çoğu Veri Bilimci çalışanları yeteneklerini göstermek adına bir Portfolio hazırlamışlar.Ben de bu işi kendime uygun gördüm.İlk olarak yapacağım işte Python'un Pandas kütüphanesi ile içeriğinde  keşifsel veri analizleri,veri manipülasyonları,veri dönüştürmeleri,araştırma sorularını yanıtlayan spesifik sorgular,özet tablo ve raporlar ve son olarak görsel grafikler yer alacak.Problemin konusu olarak  da küresel bir sorunu ele almaya karar verdim.Şu sıralar üstünde çalışacağım veri setini hazırlamakla uğraşıyorum.

Diğer bir yandan bu işi yaparken çok ciddi çalışmak gerekli.Tavsiyem size  Data Science  çalışmalarınızı sadece bir kariyer hazırlığı , kendini geliştirme , daha iyi iş bulmak olarak görmemeniz.Etrafınızdaki insanların  olumsuz yorumları üstünde takılmayın.(Uyarıları dikkate almayın demiyorum) Yarın bile havanın nasıl olacağını henüz %100 olarak göremiyorsak şu an Big data ve Data Science araçlarındaki gelişimin hızının ne olacağını kestirmek gerçekten çok güç.Bunu ben değil bu işin 1 numaralarından biri Andrew Ng söylüyor.Nerede çalışırsanız çalışın eğer veri ile bir şekilde haşır neşir oluyorsanız Data Science ilgili  öğrendiğiniz her pratik bilgi mutlaka size ve çalıştığınız şirkete + puan olarak bir şekilde dönecektir.Her +  puan da ülkemize ve milletimize güç katacaktır bunu kesinlikle aklınızdan çıkarmayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder