6 Ocak 2016 Çarşamba

Boşa kürek çekiyoruz

Evet durum bu ...Bunu ben değil OECD verileri söylüyor . Çok uzun saatler çalışıyoruz ( ! ) ama sonuç çok kötü. Çalışan üretkenliği 2012 yılında 100 üzerinden 45 puan gelmiş.Hem imalat hem de hizmet sektörü bu durumdan sorumlu.Hatta hizmet sektörü bu kötü sonuçtan daha sorumlu olabilir diye düşünüyorum.Peki neden yeterince üretken değiliz?.Subjektif yorumlarımı katarak biraz duygusal bir yaklaşımla bu soruyu yanıtlandırmaya çalışacağım.Herşey den önce millet olarak şekilciyiz.Yaptığımız her işte görüntüyü kurtarma derdindeyiz.Gün içinde çok uzun saatler çalışıyoruz ama her şey görüntü için yapılıyor.Amacına uygun çalışmıyoruz.Belli bir strateji ve plan yok.Her gün günü kurtarma adına toplantılar yapılıyor.Ama sonuçlarını ölçüp değerlendirebilecek kadar cesur olamıyoruz.En basit şey mesela gerçek zamanlı işleyen verilerin kaydını bile tutmaya üşeniyoruz.Halbuki Veri Madenciliği ,İş Zekası ve hatta son zamanlarda patlama  yapan Veri Biliminden tam olarak haberimiz olsaydı o verileri tutmak için can atardık.Şu an küçük bir işletme bir Kobi yöneticisi olsam ilk işim kurumda  veri toplama altyapısını kurmak ve bu verilerden  hakkıyla faydalanmak amacıyla bir tane de olsa veri madenciliği yahut iş zekası uzmanını işe almak olurdu.Maliyeti ne olursa olsun bu işin uzun vadeli dönüşü kesinlikle işletmeye kazanç olarak dönecektir.Diğer bir mesele de birçok kurumda bilimsel projelere önem verilmemesi.Üniversite ve özel sektör bütünleşmesi sağlanamıyor.İşler alışılagelmiş eski geleneksel yöntemlerle yapılıyor.Mail,telefon,Excel üçgeni içinde işler eski yöntemlerle götürülüyor.Projeler ve iyileştirme çalışmaları yapılamıyor.Okulda öğrenilen okulda kalır felsefesi buraya hakim olmuş durumda.Gerçekten bu kafada olan yöneticiler var şu an.Bu nereye kadar böyle gider derseniz bir noktada  mutlaka patlayacaktır.Türkiye bu işten  zarar görebilir.

Peki siz bu konuda çalışırken ne yaptınız diye soracak olursanız.Kendime özeleştiri getirmem gerekecek.Yeterli olmamakla birlikte  mikro ölçekte  projeler geliştirdim.Çalıştığım her yerde bu yöntemi uyguladım.Fakat etki edecek derecede uzun süreler çalışmadım/çalışamadım maalesef.Şüphesiz benim de kariyer seçimi konusunda bazı hatalarım olmuştur.Önemli olan  geçmiş hatalardan ders alıp kendini geliştirme sürecini devam ettirebilmek diye düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder