27 Ocak 2016 Çarşamba

Data Scientist Çalışmasından Notlar-IV

DataQuest eğitim platformu üzerinden yürüttüğüm Data Scientist çalışmasında son aşama olan "Machine Learning" (Makine Öğrenmesi) bölümünü de şu an (03:11) itibariyle tamamlamış oldum.Bu platform üzerinde Makine Öğrenmesi içeriğinde Sınıflandırma,Kümeleme,Regresyon ve Boyut İndirgeme  alanlarıyla ilgili algoritmaların Python dili ile programlanmasına dair örnekleri inceledim ve platformda kodları çalıştırdım.Epeyce meşakkatli ve yorucu bir çalışma oldu.Makine  Öğrenmesi akademik alanda da gerçekten zor ve üst seviye bir alan.Eğitim içeriği de doğrusu beklentilerimi pek karşılamadı.Ama kötü de sayılmazdı.Şu an zaten bu kadar düşük ücrete Python ile  eğitim veren başka bir online eğitim sitesi de bulunmuyor.İnternette Data Science kursları  en az 500 dolardan başlıyor.Eğitim içeriğinde ben örnek projeleri daha çok görmek isterdim fakat  ML algoritmaların python dilinde nasıl kodlandığına daha çok öncelik vermişler.Kodlamanın nasıl yapıldığını ezbere bilmeye gerek yok çünkü bu işlev için Sci-Kit Learn kütüphanesi mevcut.Bu kütüphane sayesinde  onlarca satırdan oluşan bir mesela doğrusal regresyon algoritmasını şu satır ile "from sklearn.linear_model import LinearRegression"   programınıza dahil edebiliyorsanız.Bunu programda kullanabilmek yapmanız gereken tek şey bir nesne oluşturup  mesela  "model=LinearRegression()" ilgili kütüphaneye ait istediğiniz sınıfı çağırmak oluyor.

Ayrıca eğitim dışında  tavsiye üzerine Python Machine Learning   isimli kitabı temin ettim.Bir sonraki aşamada hazırlayacağım ilk data science projemde şüphesiz ki bu kitap çok faydalı bir başvuru kaynağı olacaktır.Proje öncesinde  dataquest üzerinde  Apache Spark ,Map-Reduce ve R bölümlerini bitireceğim.Burada 10 saatlik bir iş yükü var.Sonrasında data science projem için hazırlıklara başlıyor olacağım.

2 yorum:

  1. Merhaba,

    Python Machine Learning kitabını Amazon üzerinden mi aldınız? Türkiye'de bulma şansım var mı?

    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Merhaba . Evet amazon.com üzerinden temin ettim.Türkiye'de Veri bilimini Python ile anlatan kitap bulmak şu an için çok zor.

    YanıtlaSil