1 Ocak 2016 Cuma

Data Scientist çalışmasından notlar-I

Veri bilimi üzerine başladığım çalışmada ilk adım olan Python programlama dilinin temel konularını bitirmiş oldum.Daha öncesinde codecademy.com sitesinde  ücretsiz bir eğitim almıştım fakat yeniden konuları tekrarlama ihtiyacı hissettim.Bu sefer  ücretli olan başka bir site üzerinden çalıştım.Bu kaynak aynı zamanda adım adım  Python ile Data Scientist eğitimi veriyor.Site aynı codecademy konseptinde  kullanıcılara uygulama yaptırarak işi öğretiyor.Bu kaynağın adı  "dataquest" .Aylık  49 veya  399 dolar ücret ile üyelik imkanları mevcut.Eğer 399 dolar öderseniz derslerde birebir özel yardım ve yapacağınız  öğrenme amaçlı data scientist projelerinde danışmanlık imkanları sunuluyor.Siteyi kuran şahıs  Vik Pachuri ABD'de data scientist olarak çalışmış ve Kaggle data science proje yarışmalarında önemli başarılar elde etmiş.

Python çalışmasında dataquest'in basic ve intermediate olmak üzere iki bölümden oluşan 20 saatlik eğitimini bitirdim.Eğitimde döngüler,boolean ve if ifadeleri,sözlükler,fonksiyonlar ve hata ayıklama,modüller ve sınıflar,numaralama,indeksleme ve son olarak alanlar (global ve yerel değişkenler) konuları üzerinde örnek kodlar yazdım.Eğitimlerde öncelikle ana konu ile ilgili kısa bir bilgi verildikten sonra  örnek bir kod parçası yer alıyor.Sonrasında  sizden  başka bir örnek üzerinden kod yazmanız istiyor.Codcademy'e kıyasla konuları ve kod örneklerini daha iyi ve kullanışlı bulduğumu söyleyebilirim.

Python önceden belirttiğim gibi öğrenilmesi kolay bir OOP programlama dili.C# ve Java gibi nesneye yönelik programlar yazabilirsiniz.Her bir blokta  c# da  {  } işareti kullanılırken Python'da  4 veya 2 paragraf (Google bunu kullanıyor) boşluğu bırakılıyor. Sanki İngilizce bir  metin yazar gibi program yazıyorsunuz.Bununla birlikte Google geliştiricilerin hazırladığı bir Python sunumunda Python'un yorumlayıcı bir dil olduğu ve bu yüzden  C# gibi büyük projelerden çok mikro çaplı küçük ve yan proje uygulamalarında daha çok kullanıldığından bahsediliyordu.Eğer daha önceden C# 'a hakimseniz Python öğrenmek size çıtır çerez gibi gelecektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder