11 Haziran 2015 Perşembe

İş Zekası Analitiği Uzmanlığı ve MVA eğitim sitesi

Şu sıralar boş vakitlerimi SQL Server'da  T-SQL bilgilerimi yeniden tazelemekle değerlendiriyorum.Aslında niyetim İş Zekası Uzmanlığı mesleğine gerekli bilgi altyapısını yeniden oluşturmak.2012 yılının son çeyreğinden beri bu alanda kariyerimi geliştirme niyetim vardı.



Bu nedenle de uygun fiyatlı bir kurs aramıştım fakat ihtiyacımı karşılayan bir kurs yoktu.Kariyer Mimarı'nda Yazılım Uzmanlığı Eğitimi içinde Veritabanı Programlama ile ilgili kısa bir eğitim vardı.2013 yılında bu kursu almıştım ve SQL'de veritabanı programlama hakkında orta seviyede bilgi sahibi olmuştum.Fakat İş zekası için gerekli bilgiler (OLAP,Veri Ambarı Tasarımı,SSAS,SSIS,SSRS)  bu kursun içeriğinde yer almıyordu.Ek olarak belirteyim ; İş Zekasının temel konularını , Endüstri Mühendisliği Bölümünde okurken Endüstriyel Sistem Analizi ve Bilgisayar Uygulamaları derslerinde almıştım.Kurs bittikten sonra üretim mühendisliği yaptığım firmada  işlerinde yoğunluğundan  bu gerekli bilgileri öğrenmeye vakit ayıramadım.

15-20 gün önce bu hayalim yeniden canlandı ve kendime bir yol haritası çizdim.Üstelik bunu herhangi bir kursa gitmeden başarmayı düşünüyorum.Bu amaçla google'da araştırmaya koyuldum ve Microsoft Virtual Academy isimli harika bir eğitim sitesi keşfettim.Üstelik eğitimlerin hepsi de ücretsiz.Sonra kendime İş Zekası uzmanlığı için bir çalışma planı oluşturdum. MCSE:Business İntelligence sertifika programı tam bana göreydi.Üstelik bu sertifikayı almam için geçmem gereken 5 sınavın eğitimi Academy'de birebir yer alıyordu.Bugünden itibaren işe koyuldum  ve Querying Microsoft SQL Server 2012'de  yarı yola geldim.Bu kadar hızlı gitmemin sebebi T-SQL konusunda daha önceden eğitim almış olmamdı.Kurslar gayet iyi hazırlanmış.Her konuya ait 1 video ,1 sunum ve test soruları yer alıyor.Bir konuyu bitirdiğinizde Microsoft size deneyim puanı veriyor.Bu deneyim puanlarının Academy sitesinde şu an ne işe yaradığını bilmiyorum.

Peki neden İş Zekası uzmanlığı düşünüyorsun diye sorarsanız ;  geçmişte aldığım Endüstri Mühendisliği eğitimine uygun bir iş alanı ve yeteneklerime yakın bir iş olduğunu ve severek yapabileceğim bir iş olduğunu düşündüğüm içindir.Başlıkta dikkatinizi çekmiş olmalı ki İş Zekasının yanında bir de Analitiği uzmanlığı kullanmışım.Bu konuda çok kesin bir görüş olmamakla birlikte İş Zekası ,Ham verinin iş analizlerine uygun olarak anlamlı ve kullanışlı veriye dönüşümü için bir dizi teknikler ve araçlar olarak tanımlanır.Pratik olarak yaptığımız işler için gerekli raporların tasarlanması , big data'nın analizi neticesinde kullanıcıların ihtiyacı olduğu bilgiyi hazırlamaktır. İş Analitiği ise istatiksel analizleri,öngörüsel modelleme,optimizasyon,forecasting gibi tekniklerden istifade ederek veri tabanı üzerinde niçin bu oluyor,trend nereye devam edecek,gelecekte ne olacak,en iyisi ne olur gibi sorulara cevap aramakla uğraşır.Şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki İş Analitiği uzmanlığı  Endüstri Mühendisi için biçilmiş kaftandır.Bütün Endüstri Mühendisliği ve MBA yüksek lisans bölümlerinde İş Analitiği uzmanlığına altyapı oluşturan bilgiler ders olarak verilmektedir.İş Analitiği uzmanlığı  giderek trendi artan bir alandır.İş zekası ve analitiği birbirlerinden farklı tekniklere sahip olsalar da iş ilanlarına göz attığımda iş zekası uzmanlığı tecrübesi mutlaka aranıyor.Yani İş Analitiğine koyulmadan önce sanırım İş Zekası uzmanlığında pişmek gerekiyor.Zaten şu an ki ilanlar , sayıları ülkemizde çok seyrek olmakla birlikte ;  İş zekası ve analitiği uzmanı olarak geçiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder