19 Haziran 2015 Cuma

MCSE:BI eğitiminde son durum

10 Haziran 2015'de başlamış olduğum MVA'in  MCSE:BI eğitim sunumlarında beş eğitimden dördünü yoğun bir tempoda çalışarak (yaklaşık 70 saat)  tamamladım ve  şimdilik MVA eğitim videoları ve sunumları üzerinden çalışmaya ara verdim.Sebebi ise  son aşamadaki Designing BI Solutions with MS SQL isimli dersin ,  "BI pro" yani İş Zekası profesyonellerine hitap ediyor olması.Dersin açıklamasında bu şekilde belirtmişler.Bu sebeple beşinci ve son eğitime geçmeden önce yapmam gereken bazı adımlar olduğunu düşünüyorum.İlk etapta,    AdventureWorks2012 örnek veritabanı üzerinde yapılan  ve Microsoft'un MSDN sitesinde adım adım anlatımı yer alan ;  SSAS,SSRS ve SSIS konularında iş zekası örnek projelerini adım adım inceleyip ve uygulayacağım.İkinci etapta tasarıma bana ait ,tamamen özgün bir iş zekası projesini  (henüz hangi veritabanında olacağına karar vermedim)  uygulayacağım.Bütün projeleri  MS SQL 12  Data Tools ortamında geliştireceğim.Bütün bunların sonrasında ancak  beşinci ve son eğitime geçmeyi planlıyorum.

Şu 70 saatlik çalışmanın içinde her şey göründüğü gibi de kolay olmadı.SSIS için Master Data Services  kullandığım sistemde hazır değildi ve konfigürasyonu gerçekten çok vaktimi  aldı.Bu esnada MSDN destek sitesini bir hayli yoğun kullandım.Konfigürasyon esnasında yaptığım ek bir adım karşıma çok özel MSDN'de açıklaması bulunmayan bir hata çıkarmıştı.Çözümü ise XML dosyasından bir satır silmek gibi çok basitti.Einstein'ın problemi anlamanın önemi ile ilgili şu sözünü " Bana bir problem verseler ve o problemi çözmem için bir saat süre tanısalar; kırk beş dakikamı o problemi anlamaya, on dakikamı çözüm yollarını düşünmeye ve son beş dakikamı problemi çözmeye ayırırdım…”   iyi bir şekilde tecrübe etmiştim. Ayrıca eğitim videolarını izlerken dikkatimi çeken önemli konular da oldu.CDC (change data capture),CT(change tracking) ,Script Tasks , Machine Learning .CDC ile ilgili blogumda kısa bir yazı yazdım.İş Zekası kapsamında diğer konularla ilgili de yazılarım olacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder