7 Temmuz 2015 Salı

Ajandama öncelikli işler ...

Son iki gündür bloguma yazı ekleyemedim diye tatil yaptığımı  sanmayın.İki yıl önce Horoz Lojistik şirketinde Yurt İçi Kargo Dağıtım departmanında çalışırken yaptığım bir projeyi  yeniden canlandırıp sunuma dökmek için burnumu bile kaşımadan aralıksız çalıştım.Ve neticesinde projeyi yeniden canlandırıp sunum olarak blogun "Projeler" sayfasında paylaştım.Bu iki günlük süre boyunca  "Report Builder" ile yaptığım SSRS çalışmalarına  da ara vermek zorunda kaldım.Şu an ajandamın çok öncelikli sırasında özgeçmişimde belirtmiş olduğum diğer üç projenin de  detaylandırılıp sunum haline getirilmesi mevcut.

Peki 2013 yılında gerçekleştirdiğim proje neyle ilgiliydi ?. Projeden kısaca bahsedeyim.Projenin ana teması  "Araç Rotalama ve Dağıtım Planlama" idi.Lojistik sektörünün en temel problemlerinden birisidir.Bu tip problemlerin çözümü için sezgisel algoritmalar  kullanılır.Benim yaptığım proje de sezgisel algoritma ile optimizasyon yapabilen  eğitim amaçlı bir yazılım üzerinde çalıştırılmıştı.İmkanları ve kapasitesi çok sınırlı olmakla birlikte bu yazılım  "Clarke and Wright" tasarruf metodu üzerinden güçlü bir akademik altyapısı bulunan sağlam bir metot üzerine çalışan bir programdır.2013 yılında yaptığım kişisel değerlendirmelerim neticesinde bu metot ve yazılım ile  mevcut  yapılan manuel planlamaya karşın daha iyi sonuçlar elde edilebildiğini tespit etmiştim.Fakat bu sonuçları ne rapor etmeye ne de sunum dosyasını hazırlamaya  yeterli zamanım ve motivasyonum yoktu.Bu yazılım ve metodun iyi sonuçlar verebilmesiyle birlikte   gerçek bir uygulamanın ( 200-300 leri bulan teslimat noktaları ve çok detaylı ulaşım ağı )  bu yazılım üzerinde gerçekleştirilmesi mümkün değildi.Yazılımın Google MAPS ile entegre olma,farklı kaynaklardan veri alma ve farklı formatlara rapor dökebilme özelliklerinden muzdarip olması  büyük bir dezavantajdı.Peki bu durumda benim yaptığım proje ne kadar gerçeği yansıttı sorusunu sorma hakkınız doğabilir.Bu sorunun cevabını  da projenin sunum dosyasında bulabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder