3 Temmuz 2015 Cuma

Zincirleme sorunlar


Dün MSDN'den SSRS eğitim konularına çalışırken herşey güzel gidiyordu.Fakat bir anda işler değişti.   "Accessing the Report Server Web Service Using Visual Basic or Visual C# (SSRS Tutorial)"   isimli eğitimde  bir konsol uygulamasını visual studio'dan  localhost'da yer alan report server 'a bağlamak isterken sorunla karşılaştım.Neymiş efendim visual studio,  wsdl dosyasını benim yerel server adresimde bulamıyormuş.Neyse sorunu MSDN'de aramaya koyuldum.




O süre zarfında adeta o bilgi havuzu içinde kaybolduğumu hissettim.Tarayıcıda yan yana açık 10 dan fazla sekme dikkatimi ve yoğunlaşmamı iyice dağıtmıştı.Benim sorunumu birebir karşılayan çözümleri bulamadım.Önerilen çözümleri denediğimde bir noktaya varamadım.Her neyse  visual studio ve konsol uygulaması  ile ilişkili eğitimleri atlamaya karar verdim.Her ne kadar ilgimi çekse de benim ilk niyetim SSRS üzerinde pratik kazanmaktı.Diğer  eğitimler de "Report Builder" hariç  hepsi bir visual studio c# konsol uygulaması tabanlıydı.Neyse bugün Report Builder eğitimlerine başladım.Report Builder,Data Tools ortamından ayrı çalışan kendi başına bir raporlama programı.Gene de raporlama servislerine bağlı olarak çalışıyor.Neyse report builder i açtım ve yerel servera da bağlantı kuramadığımı gördüm. IIS çökmüştü.Yeniden MSDN'in  sayfalarına gömüldüm ve aramaya koyuldum.IIS'i yeniden kurdum ve resetledim.Bu sefer yerel servera bağlanırken başka bir hata ile karşılaştım "http 503" . Sonradan jeton düştü ve dün  raporlama servisleri'nin konfigürasyon  xml dosyalarını yedeklemeden  bulduğum önerilerden birinde o xml dosyalarını değiştirdiğimi hatırladım.Yani bu noktada artık tıkanmıştım.SSRS 'i silip yeniden kurmak istedim.Sildiğimle kaldım çünkü setup media dosyasını çoktan çöp sepetine göndermişim :)

Neyse ben de çözümler tükenmez.Hem kullandığım SQL versiyonunu da bir üst seviyeye çıkarayım dedim. SQL 2014 Enterprise versiyonunu şu an yüklüyorum.Artık yeni kurulum ve yeni versiyonla birlikte bu sorunlar çözülecektir.Peki bu neye mal oldu?.Benim değerli vaktimden yarım günümü çaldı.Forumda çözüm önerisi ararken  bu sorunla ilgili 30 gündür bekleyen birini görünce içim biraz rahat etti :)  . Vaktimi çalmakla birlikte yeni şeyler de öğrenmiş oldum.Nedir bunlar ; konfigürasyon gibi önemli dosyaları yedeklemeden asla değiştirmemek,WSDL,komut satırı ile IIS kurup resetlemek gibi.Normalde bir şirketin IT departmanında bu işi yapıyor olsaydım muhtemelen bu işin teknik yönünü iyi bilen birilerinden destek alıyor olacaktım.Ama freelancer evde çalışıyorsanız  sizin destek alacağınız kişiler forum sayfalarındaki sanal kişiler oluyor.Bu durum bazen de yanlış yönlendirilmenize ya da sizin kafanızın karışıp hata yapmanıza yol açabiliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder