3 Temmuz 2015 Cuma

Ramazanda Spor

Ramazan öncesinde yazın başında kilo verip fit olmaya karar vermiştim.Hızlı tempoda 1-1,5 saatlik yürüyüşler ile başladım.Yürüyüş de spor mu deyip geçmeyin gayet iyi kalori yaktırıyor.Ardından onbir ayın sultanı mübarek Ramazan hoş geldi ve sefalar getirdi.Orucun uzun süreli olması (17 saat civarı)  sebebiyle spora devam etme konusunda şüphelerim vardı ve bu sebeple google amcaya başvurmuştum.Sağolsun google amca ilk sıradan NTV aracılığıyla (http://www.ntv.com.tr/arsiv/id/24994250/)    Prof.Dr.Hakan GÜR'ün "Ramazanda Sporu Bırakmayın"  tavsiyesi ile tanıştırdı.Hakan bey  Ramazan ayında yapılacak sporların iftara yakın saatlerde  ve orta-düşük tempoda yapılmasını öneriyordu.Sabah erken saatlerde yapılacak sporu su kaybını arttırması nedeniyle  olumlu bulmuyordu.Ben de bu tavsiye doğrultusunda yürüyüşlerimi orta tempoda iftardan 1-2 saat önce yapmaya başladım.Kesinlikle hiçbir yorgunluk hissetmedim.Egzersizler gayet iyi geçti.Hatta İstanbul'un en yüksek tepesi olan Aydos tepesine bile tırmandım.(aşağıdaki resimde) İnanın ramazan öncesi yaptığım  egzersiz arasında bir fark yoktu.Bu durumu belki gün içinde masa başı çalışıyor olmam da olumlu etkilemiş olabilir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder