1 Temmuz 2015 Çarşamba

SSAS Projesi

Nihayet  altı günlük yoğun çalışma neticesinde SSAS ilk örnek projemi şu an itibariyle  tamamlamış oldum.Projeyi SQL Server 2012 Data Tools programı ile hazırladım. Bugün projenin genel hatlarını tarif eden bir sunum hazırladım.Projede beni zorlayan kısım Calculations ve KPI tanımlama oldu.İlk başta MDX deyimleri ile kodlamış olduğum hesaplamalar ya yazım hatası  ya da NULL sonuç veriyorlardı.Bir şekilde bu sorunları yoğunlaşarak çözebildim.Calculations, SSAS 'de istatiksel,finansal ve analitiksel hesaplamaların tanımlanabildiği bir bölümdür.Bu bölümde MDX deyimleri ile  yapabileceğiniz hesaplamaların bir sınırı yok.Aynı C# kodları ile bir program yazarmış gibi burada aslında küçük programlar oluşturuyorsunuz.

Sonuç itibariyle baştan sona sıfırdan bir SSAS projesini oluşturmak bana güçlü bir deneyim kazandırdı.Karşılaştığım sorunlar bana yeni şeyler öğretti.

Proje ile ilgili kaynak dosya,sunum ve örnek rapor gösterimleri bu blog sayfamda yer alacaktır.İlerleyen zamanda  bu projenin üstüne yapacağım ekleme ve geliştirmeler olabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder